קידום אתרים המדריך

קידום אתרים חשוב לכל עסק או חברה הקיימים על פני הרשת. קידום אתרים משמעו להגיע אל מקסימום של לקוחות. להגיע אל קהלי יעד שעד כה היה לכם קושי להגיע אליהם. קידום אתרים הוא הליך הכולל מספר פעולות שמטרתן לקדם את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש.
קידום אתרים מספר עובדות.

האינטרנט הוא הכלי הכי שימושי כיום במדיות השונות. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר ורוב הגולשים מתחילים את החיפוש של השירות או המוצר באינטרנט, החל מקריאה של מאמר או כרטיס לקולנוע ועד רכישת פוליסת ביטוח או טכנאי מזגנים. אתרים רבים הבינו את הפוטנציאל הטמון ברשת האינטרנט ובנו אתרים שהפכו להיות חלק מאסטרטגיית השיווק שלהם. עובדה נוספת היא שגוגל מאפשר לכל החברות הזדמנות שווה בניית אתר וקידום האתר הוא השקעה זולה יחסית לתמורה שמקבלים ממנה. הפרסום באינטרנט הפך להיות כלי פרסומי משתלם וזול. בעלי עסקים קטנים ובינוניים יכולים להתחרות באופן שווה גם מול החברות הגדולות, שבדרך כלל תקציבי הפרסום שלהן עצומים.

קידום באינטרנט מאפשר לכם להגיע לכל קהל יעד שבעבר היה לכם קושי להגיע. בנוסף קל יותר למקד את הפרסום לקהלי יעד מסוימים, למשל פרסום האתר בפורטלים לגיל הזהב או פרסום בפורטל המיועד להורים לילדים קטנים וכדומה. קידום באינטרנט מאפשר לכם להפוך למומחים בתחומכם. אתם מפרסמים מאמרים בתחום, מדריכים שונים באתרכם ובאתרים אחרים, ניתן לנהל גם פורום המאפשר לכם לבנות קהל לקוחות . הגולש שקורא את המידע הוא גם זה שהופך ללקוח שלכם.

איך זה עובד?

קידום אתרים מאפשר לכם להגיע אל ראש תוצאות החיפוש במילים המחופשות על ידי הגולשים. קידום אתרים מתחיל במה הגולשים מחפשים באינטרנט על מנת להגיע אליכם. האם הם מחפשים ביטוח אילו מילים יקליקו כדי להגיע אל אתרי ביטוח. גוגל מציעה כלי מילות מפתח המאפשר לכם לראות אילו מילים חיפשו כל חודש בהתאם לתחום הרלוונטי לכם. אך פעמים רבות חשוב לערוך בדיקה מה הגולש מחפש. למשל השוואת מחירים בביטוח או רכישת ביטוח וכדומה. קידום אתרים אורגני של מילת חיפוש אחת או מילת חיפוש בת שתי מילים יכולה להיות קשה, ארוכה ולעיתים מתסכלת.

הפתרון הוא קידום של מילות חיפוש פחות תחרותיות באותו התחום או מילות חיפוש זנב ארוך למשל קידום אתרים לעסקים קטנים.

בניית קישורים

קידום אתרים מתחלק לשני תחומים עיקריים החלפת קישורים או יצירת קישורים עם אתרים אחרים וכתיבת תוכן. יצירת קישורים כוללת פרסום בפורטלים הרלוונטים לתחום שלכם או פניה לאתרים בעלי אותו תחום במטרה ליצור קישור בין האתר שלכם לשלו. חשוב ליצור קישורים בצורה נכונה. תוכלו לקרוא על תעשה ואל תעשה בעת בניית קישורים ובמאמר טיפים על בניית קישורים אפקטיבית.

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתר הוא חוד החנית בתחום קידום אתרים. התוכן מאפשר לגולש ללמוד על החברה על השירותים או המוצרים שהחברה מוכרת. תוכן מסייע לגולש ללמוד על המוצר. למשל מדריך לקניית פרקט, רכישת פוליסת ביטוח בריאות וכדומה. עבור הגולש מידע זה הוא חיוני וחשוב. הגולש הקורא את המידע יכול לבחור לקנות את המוצר או השירות מהאתר. כתיבת תוכן באתר ומחוצה לו תורמים לכם להפוך למומחים בתחומכם. מהצד השני של המתרס כתיבת תוכן באתר מאפשר לגוגל לסרוק את האתר בצורה מלאה ובכך להביא לקידום האתר. חשוב לשים לב לכללי כתיבת תוכן באינטרנט, על מנת ליצור תוכן איכותי הן לגולש והן לעכבישים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. כתיבת תוכן באתרים אחרים כגון פורטלים ואתרי מאמרים מאפשרת לכם להשיג עוד גולשים חדשים ולהשיג קישורים חד כיוונים לאתר שלכם. לאחרונה גוגל שינה את האלוגריתימים של מנועי החיפוש במטרה להוריד את החשיבות של אתרים שונים, יש הטוענים שהמטרה היא גם להוריד את הערך של אתרי תוכן שקמו במטרה ליצור קישורים לאתרים. עדין נושא זה אינו ברור כיצד הוא משפיע על חוקי המשחק, אך חשוב לעקוב אחר הפרסומים בנושא.

שיווק באינטרנט זה המשחק

מה בהמשך?
קידום אתרים הוא לא רק קידום אתרים אורגני. קידום אתרים מחייב אסטרטגיה של שיווק באינטרנט שיכול לכלול גם קידום אתרים ממומן, פרסום בפורטלים ופורומים השונים. קידום אתרים חייב שיכלול גם פרסום ברשתות החברתיות. האינטרנט מאפשר לכם גם לשמור קשר עם לקוחות קיימים על ידי ניוזלייטר, פיסבוק והטוויטר. חשוב לקחת כלי פרסומי זה ולנצל אותו בצורה נכונה וחכמה.

כתיבת תגובה