בניית אתרים וארגז החול

לרוב שמדובר על הליך בניית אתרים מתוארים השלבים של בניית אתרים כגון הגדרת מטרות, מחקר שוק, עיצוב אתרים, מבנה, אופטימזציה, תוכן ועוד. אחת הבעיות הידועות בקהילת בוניה אתרים הוא אפקט ארגז החול. ארגז החול הינה תופעה שבה אתרים חדשים נסרקים על ידי גוגול, לאחר הסריקה היה ניתן לאתר את האתרים החדשים בין דפי התוצאות של מנוע החיפוש, אך מיד לאחריו נעלמו אתרים אלו. אפקט ארגז החול החל משנת 2004 ומקדמי האתרים לא ידעו להגדיר את התופעה. ההנחה היא כי גוגל בנה פילטרים המיועדים לאתרים חדשים הכוללים דומיין חדש במטרה למנוע מאתרי ספאמים חדשים להופיע, מתוך מחשבה כי רק לאחר שהאתרים יוכיחו את עצמם הם ידורגו בתוצאות החיפוש.

אפקט ארגז החול לעולם לא זכה להכרה מגוגל ולמעשה מדובר בהשערה של מקדמי אתרים. אפקט ארגז החול הינו רק לאתרים חדשים בעלי דומיין חדש. אפקט החול פוקד אתרים חדשים ללא קשר למידת האופטימיזציה והקישורים הנכנסים אל האתר.

ארגז החול החל משנת 2004 כפילטר לאתרים חדשים. ארגז החול משפיע על כל אתר חדש הנכנס לסטאטוס שמהלכו האתרים החדשים יופיעו למספר שבועות לאחר תקופה זו האתר יעלם מתוצאות החיפוש. פילטר ארגז החול מונע מאתרים חדשים לקבל דירוג גבוה עם עלייתו. ההנחה היא כי אתרים המתמודדים על מילות חיפוש תחרותיות ימצאו תקופה ארוכה יותר בארגז החול. חיפוש האתר לפי כתובת האתר יביאו לתוצאות , אך חיפוש האתר לפי מילות מפתח לא יביא לתוצאות החיפוש, גם לא בדפים האחרונים.

מדוע קיים אפקט החול של גוגל?

אפקט ארגז החול מטרתו למנוע מאתרי ספאם לעלות לרשת בצורה מהירה תוך קידום אתרים שאינו אתי, ספאמרים רבים העלו אתרים בצורה מהירה מתוך ידיעה שלאחריו האתר ייענש ויעלם מתוצאות החיפוש. ספאמרים רבים ניצלו זאת על מנת להשיג רווחים גבוהים באופן חד פעמי. אפקט החול למעשה מונע מאתרים חדשים לעלות לתוצאות החיפוש בצורה מהירה, אפקט ארגז החול מהווה תקופה בה האתר נמצא בהשהיה ולאחר זמן מה יצטרף אל תוצאות החיפוש ככל אתר.

כיצד נזהה את אפקט ארגז החול?

אתר חדש שמופיע בתוצאות החיפוש באמצעות הדומיין, אך לא מופיע בחיפוש מילות מפתח.

דרך נוספת לזהות אתר הנמצא בארגז החול הוא לחפש דפים המקשרים לאתר ואין תוצאות.

כיצד לצאת מארגז החול?

למעשה השיטה הטובה ביותר הוא להמתין, גם אופטימיזציה או הוספת קישורים לאתר לא הביאו לקידום האתר במהלך התקופה שבה האתר נמצא בארגז החול.

ישנן דרכים לעקוף את ארגז החול. השיטה הראשונה היא לקנות דומיין ותיק. חשוב לבדוק כי הדומיין הוותיק שקניתם מצביעים עליו כמה קישורים.

שיטה שנייה לעקוף את ארגז החול הוא בעת הליך בניית אתרים לחברו כבר בשלב הראשון לשרת האחסון במקביל לעלות עמוד העוסקים בתחום שהוא לא תחרותי ולהוסיף קישורים נכנסים מאתרים וותיקים. במידה זו ניתן לצמצם את זמן השהות בארגז החול. לאחר שהאתר נמצא בתוצאות החיפוש לפי מילות המפתח ניתן להחליף את דפי האתר.

אתר שנמצא בארגז החול יכול לשהות שם בין חודשיים ועד שנה! גם אם האתר נמצא בארגז החול מומלץ להמשיך בהליך קידום האתר.

כתיבת תגובה