החלפת קישורים

החלפת קישורים הינה דרך יעילה לקידום אתרים. החלפת קישורים הינה קישור הממוקם באתר שלך המפנה לאתר שני. לחיצה על מילת הקישור תפתח את האתר שלך בדף שבו קבעתם כי יהיה הקישור, לדף הבית או לדפים אחרים באתר. בניית קישורים תורמים לקידום האתר בשת דרכים, ראשית, קישור המופנה לאתר שלך משמעותו הצבעת אמון באתר שלך. שנית, בניית קישורים מאפשרת ליצור ערוץ תנועה נוסף אל אתרך מאתרים שונים. לדוגמה, פרסום מאמר באתר יכול להביא את הגולש שקרא את המאמר ללחוץ על הלינק ולהגיע לאתר שלך.

בעבר החלפת קישורים היתה דרך מהירה לקידום אתרים, מקדמי אתרים החליפו קישורים בין האתרים, הוקמו חוות קישורים שבהם היה ניתן לקנות קישורים מאתרים חזקים. מנועי החיפוש הרואים בקישורים כהצבעת אמון בין האתרים, החלו להבין כי רבים מהקישורים אינם רלוונטיים ושינתה את דרך השיטה של החלפת הקישורים. החלו להופיע השפעה שונה של קישורים, עכבישי החיפוש של גוגל יודעים לזהות קישורים שאינם טבעיים ולא להעניק להם את ההשפעה של קידום האתר. יותר מכך קישורים שאינם טבעיים עלולים לפגוע באתר.

אחת הדרכים לקדם את האתר שלכם הוא באמצעות קידום אתרים. מקדמי אתרים רבים יוצרים קשר עם אתרים אחרים על מנת להחליף קישור בין האתר. דרך נוספת להחלפת קישורים היא באמצעות פרסום מאמרי תוכן באתרים שונים והכנסת מילות מפתח לאתרכם. חלק אינטגראלי מהחלפת הקישורים הפך להיות איכות הקישור. קישור איכותי אחד יכול להיות יעיל בקידום האתר מעשרות קישורים שאינם טבעיים או אינם רלוונטיים לתוכן האתר שלכם.

בניית קישורים יעילה לשם קידום אתרים, אך באותה מדי הקישורים הנעשים בצורה לא נכונה לא יביאו לקידום האתר ואף עלולים לפגוע באתר. להלן מספר נקודות שיש לבדוק לפני שמחליטים על החלפת קישורים:

החלפת קישורים עם בעלי אתרים אחרים מומלץ ראשית לבדוק מהו האתר, האם האתר עוסק בתחום שהנכם עוסקים? החלפת קישור בין שני אתרים מאותו התחום יעילים ותורמים יותר מקישור העוסק בשני תחומים שונים לגמרי.

בעת החלפת קישורים מומלץ לבדוק מהו האתר, מהי ההיסטוריה שלו, האם האתר בעל תוכן והאם התוכן איכותי, בדקו כמה קישורים יוצאים יש באתר מהעמוד הראשי ומהעמוד שממנו יצא הקישור שלכם. אם באתר יש יותר מחמישים קישורים יוצאים מומלץ לא להחליף קישור עם האתר. ככל שכמותה קישורים נמוכה יותר החלפת הקישור יהיה איכותי יותר.

קישורים חד כיוונים הינם איכותיים יותר. קישורים המפנים אל האתר שלך מבלי שיש קישור היוצא מהאתר שלך אל האתר השני. קישורים המגיעים אל האתר שלך מאתרים בעל י דירוג (PageRank) גבוה עדיפים. כמו כן הימנעו מחוות קישורים או ממערכות המציעות החלפת קישורים.

קישורים שונים הינם בעלי איכות שונה.
להלן דירוג של איכות הקישורים מהקישור האיכותי ביותר ויורד עד לקישורים הפחות איכותיים:
קישור היוצא מדף ראשי של אתר גדול וותיק.
קישור מתוך טקסט הממוקם בעמוד הראשי.
קישור מעמוד ראשי או דף הבית.
קישור מעמוד משני מתוך טקסט
קישור העומד בפני עצמו מדף משני
קישור מדף המיועד להחלפת קישורים מתוך טקסט.
קישור מדף המיועד להחלפת קישורים שבו מעל 30 קישורים.

כתיבת תגובה