איך לבנות דף בית מוצלח?

דף הבית הוא הדף הראשי של האתר. ברוב המקרים דף הבית הוא הדף שמקבל את הפוקוס גם ממנועי החיפוש. דף הבית תפקידו הוא להביא באופן תמציתי וממוקד מה האתר מציע ויותר נכון איזה שירות אתם מציעים באתר. מחקרים מראים שהגולש סורק את הדף במשך 7 שניות ואז מחליט אם להמשיך באתר או לעבור לאתר הבא. מאמר זה יסייע לכם לבנות דף בית מוצלח שיעניק לגולש חווית גלישה נעימה ואף יניע אותו לפעולה.

נבחן אחד לאחד את הפרטים המחייבים בדף הבית.

פתיח או דף הבית

פתיח לאתר הבנוי מסרט אנימציה קצר הפותח את האתר הוא יפה ומושך את העין, אך עם זאת חשוב לזכור מספר דברים. פעמים רבות טעינת הסרטון לוקחת זמן וגולשים רבים ממהרים כבר לאתר הבא. מבחינת מנועי החיפוש של גוגל, סרטונים אלו אינם נסרקים על ידי גוגל, ומאחר שמדובר בדף הבית לרובוטים של גוגל המשמעות היא שאין תוכן באתר, וגוגל עלול להניח כי הדף אינו רלוונטי לגולש. גם אם החלטתם על סרטון מסיבות שונות, מקמו אותו בדף הבית למטה יותר, אפשרו לגולשים להפעיל את הסרטון ושלא יפעל אוטומטית. בדקו מהו משקל הסרטון שלא יקשה על טעינת דף הבית.

תוכן קצר ולענין

אתר הוא כרטיס הביקור שלכם, ובעיקר דף הבית. זוהי ההזדמנות לספר לגולשים בנקודות מה אתם מוכרים להם, במה האתר עוסק וכדומה. חשוב לזכור כי הגולש הנכנס אל דף הבית שלכם, תחילה סורק את הדף, למעשה טוענים ששבע שניות הוא מתבונן ומחליט אם האתר עונה לצרכיו או לא. לכן חשוב לרשום את הנושאים בתמציתיות ובצורה מסודרת על דף הבית. רשמו כותרות בולטות של הנושאים שיש באתר רשמו לכל נושא תקציר. עומס של תוכן יכול לעניין את הקורא, אך למעשה עלול להבריח אותו.

אסתטיקה של דף הבית

אסתטיקה של דף הבית משמעו חלון הראווה שלכם. הגולשים במבט ראשון סורקים את הדף, כותרות של הנושאים הם חשובים כפי שציינו, אך חשוב שחלוקת הדף תהיה נעימה לעין. חללים ריקים או עומס של הדף עלולים להבריח את הגולש.

הצגת פרטי קשר שלכם

חשוב לרשום את מספר הטלפון שלכם או הכתובת במקום בולט בדף הבית. כמו כן, טופס יצירת קשר מאפשר לגולש להשאיר את הפרטים שלו אצלכן באתר במהירות ובקלות. בעבר נהוג היה לרשום דף יצירת קשר הכולל אינספור נתונים שהגולש היה צריך לרשום. כיום מדובר בדפי יצירת קשר קצרים הכוללים בעיקר :שם, טלפון, אי מייל ותוכן קצר שאינו חובה. ניתן להתקין את יצירת הקשר בכל דפי האתר ובדף הבית, המשמעות היא שבכל רגע הגולש יכול להשאיר את פרטיו, ללא צורך לחפש את דף יצירת הקשר.

ניווט והתמצאות

חלק חשוב בתחושה של הגולש הוא הניווט. יותר מדי מעברי דפים כדי להגיע לקניית מוצר או להשארת פרטים, יכול להביא את הגולש ליאוש ובריחה מהאתר. חשוב לבנות מערכת ניווט קלה ונוחה, ללא מעברי דפים רבים. תוכלו ליצור קישורים המפנים ישירות מדף הבית אל דפים פנימיים.

כתיבת תגובה