מועדוני לקוחות קידום אורגני וקידום ממומן 

החלטתם לנהל מועדון לקוחות לעסק שלכם? בואו לקבל טיפים והמלצות כיצד לעשות את זה נכון 

 

אם החלטתם לנהל מועדון לקוחות, ודאי למדתם על הנושא ואתם יודעים על יתרונותיו הרבים: על הקשר האישי שתנהלו עם הלקוח, על האמצעים שיעזרו לכם לשמור את הלקוח שלכם מרוצה ונאמן לאורך שנים ועוד שלל יתרונות וכל זאת בהוצאות מינימליות, נמוכות בהרבה לעומת ערוצי פרסום ושיווק אחרים.

יחד עם זאת, גם ניהול מועדון הלקוחות דורש התעסקות וכן פרסום ושיווק על מנת להצמיח אותו ולהפוך אותו למשמעותי לרווחיות שלכם.

 

איך תפרסמו את מועדון הלקוחות שלכם?

אם פירסמתם את העסק שלכם בעבר, ודאי נתקלתם במושג "קידום אורגני" שמשמעותו קידום בגוגל – או קידום במנועי חיפוש ללא תשלום למנוע החיפוש. 

כאשר אנו מדברים על מנועי חיפוש, אנחנו מדברים בעיקר על גוגל. לגוגל יש כללים לקידום אורגני אותם הוא מפרסם. הכללים הללו משתנים באופן תדיר וגוגל מפרסם עדכונים.  

הכוונה היא שגוגל מלמד אתכם כיצד לפרסם את העסק (או המוצר) שלכם באופן כזה שחיפוש מילות חיפוש מתאימות יעלו אתכם גבוה בתוצאות החיפוש וזאת למרות שלא שילמתם, אלא בחיפוש "אורגני", כלומר חיפוש טבעי. 

 

כיצד תעלו את התוצאות שלכם בגוגל?

כאמור, גוגל מנחה כל הזמן כיצד ניתן לעשות זאת. 

דרך אחת היא למשל לפרסם מאמרים רבים בנושאים שאנשים מחפשים, כך אנשים רבים יחסית צפויים להקליק על כותרות המאמר שלכם בחיפוש בגוגל. יותר כניסות למאמר = עלייה בתוצאות החיפוש למקום גבוה יותר. 

 

איך תעשו את זה?

דרך אחת למשל יכולה להיות שליחה של מאמר מעניין ואטרקטיבי בניוזלטר שאתם שולחים לתפוצת האי מייל של מועדון הלקוחות (ודאו שכל הלקוחות שנרשמו למועדון הלקוחות הסכימו לקבל מכם דיוור. דיוור ללא רשות הנמען עלול לגרור תביעה על דואר ספאם ופיצוי כספי).

תוכלו לפרסם לדוגמא כתבה שעשויה לעניין אנשים רבים, על נושא שמעניין ומעסיק אנשים רבים, כזה שאנשים רבים ירצו לפרסם הלאה, למשל בעמוד הפייסבוק שלהם. תוכלו להציע שכל מי שיפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ישתתף בהגרלה על פרס אטרקטיבי. 

אם הקוראים שלכם ימצאו את המאמרים שאתם שולחים להם בניוזלטרים כמעניינים ומועילים, רבים מהם יפרסמו אותם גם בלי שתבטיחו להם הגרלות ופרסים: פשוט משום שהמאמר שלכם יכול להביא תועלת כמו מאמרים עם טיפים שונים או מידע מעניין. 

 

קידום ממומן  

לצד זאת, תוכלו תמיד לצאת בפרסום ממומן. בדיוק כמו שמזמינים מודעה בעיתון או באנר באתר מוכר, כך תוכלו לקנות מודעה בגוגל ובפייסבוק. 

היתרון הגדול שבפרסום בגוגל ובפייסבוק הוא שאתם שולטים: אתם קובעים את תנאי המודעה והגדrות הפרסום. בפייסבוק הפרסום אף נמצא עוד יותר בידיים שלכם: אתם בוחרים את הפרופיל של קהל היעד שיהיה חשוף למודעה שלהם, וכך אתם מוריsים למינימום את ההוצאה על הפרסום ובטוחים שמי שנחשף למודעה שלכם הוא בטווח ההגדרה של קהל היעד. למשל: חתך גילאים רלוונטי, פנייה למגדר אחד בלבד(רק לגברים או רק לנשים), ועוד שלב של רזולוציה: לנשים מגיל 35. אם יש לכם חנות ללבני נשים בצפון הארץ תוכלו להגדיר מודעה שתפנה רק אל נשים, מגיל 15 שגרות בצפון. 

לסיכום: ניהול מועדוני לקוחות הוא כלי חזק, ממוקד יעיל וחסכוני. תוכלו מדי פעם לתגבר ולחזק אותו באמצעות פרסום ממוקד בתשלום (קידום ממומן), אך כדאי לתחזק את המותג שלכם כל השנה באמצעות קידום אורגני. 

המאמר באדיבות דה פקטו הקמת מועדוני לקוחות

 

 

כתיבת תגובה