מהו פייג' ראנק

כיום החשיבות של מדד פייג' ראנק (PR) הינה קטנה. בעבר מיקום דירוג האתר נקבע לפי מדד פייג' ראנק ופרמטרים אחרים, אך למדד זה היתה חשיבות מכרעת במיקום האתר.

מה זה פייג'ראנק?

פייג'ראנק הינו ערך מספרי הניתן לכל דף באינטרנט. מנוע החיפוש גוגל קובע את חשיבות של כל עמוד באתר על ידי בדיקת איכות וכמות הקישורים המפנים לכל דף, מתוך הנחה כי אתרים המצביעים אל האתר שלכם או אל דף באתר מצביעים אמון בדף. דירוג פייג'ראנק כולל ציון מ- 0 ועד ציון 10 , שהציון 10הוא הגבוה ביותר. אתר אינטרנט העוסק בתחום רפואה משלימה בעל ציון פייג'ראנק של 4 הוא בעל חשיבות כללית של 5 באינטרנט ולא בהכרח רק בנושא של רפואה טבעית.

מדד פייג'ראנק משתנה אחת למספר חודשים, ומעודכן במרכזי המידע של גוגל ובסרגלי הכלים השונים.

בעבר מדד פייג'ראנק היה בעל חשיבות רבה, המשפיע רבות על מיקום אתר או עמוד מסוים בתוצאות החיפוש של גוגל. ככל ציון הפייג'ראנק היה גבוה יותר כך האתר היה בעל סיכוי להיות ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. דירוג פייג' ראנק נקבע גם לפי פרמטרים נוספים כגון חשיבות הדפים המקשרים אל העמוד, כמות הכניסות לדף והופעת מילות מפתח רלוונטיות לעמוד.

מהי השפעתו של פייג'ראנק כיום על קידום האתר?
כיום פייג'ראנק הינו בעל השפעה נמוכה בהליך קידום אתרים, בעיקר בשל תופעת קישורים גבוה או הצבעות יזומות שאינה סבירה לשם קידום האתר. מניפולציה של בעלי אתרים, מקדמי אתרים ובעלי אינטרסים אחרים הביאו לשימוש לא חוקי של קישורם כגון קניית קישורים והחלפת קישורים שאינה רלוונטית לתוכן האתר.

על מנת לראות פייג' ראנק של אתרים יש להוריד את הסרגל של גוגל – Google Toolbar.

הדרך לעלות את הפייג' ראנק של האתר הוא להשיג קישורים איכותיים לאתרכם, קישורים איכותיים הם קישורים מאתרים גדולים ומאתרים העוסקים בתחום של האתר שלכם. למעשה עדיף לטרוח על קישור אחד איכותי מאפשר לטרוח על 20 קישורים שאינם איכותיים. כמו כן, קישור שיוצא מדף של אתר אל אתרכם חשוב שלא יוציא קישורים אחרים, בעבר היה פופולארי כמעט בכל אתר לייצור עמוד הנקרא קישורים מומלצים או אתרים מומלצים, שדף זה ריכז את כל הקישורים היוצאים כחלק מנוהל החלפת קישורים שהיה נהוג. למעשה יצירת קישורים היא הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלך.

אתרים בעלי PR שהינו 4 ומעלה הינם אתרים שקיבלו כמות גדולה של קישורים מאתרים איכותיים ובעלי PR גבוה. כיום בנוסף למדד PR יש מדד הנקרא TRUSTRANK , שהינו מדד אמינות והוא מדד המועדף על גוגל, ועליו תוכלו לקרוא באתר.

כתיבת תגובה