קידום אתרים אורגני

חלק חשוב באינטרנט הוא קידום אתרים אורגני, בעבר שתחום האינטרנט היה חדש וצעיר, לא היו מקדמי אתרים, מושגים כגון קידום אתרים בכלל או מושגים כגון קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, שיווק אתרים היו זרים לעולמנו. כיום עם התפתחות האינטרנט כפלטפורמה שיווקית לכל עסק החלה העלייה בדרישה של קידום אתרים, להביא יותר תנועה לאתר, להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש ועוד. כיום ניתן לקדם אתרים באמצעות קידום אתרים אורגני ו/או קידום אתרים ממומן.

כיום שמנועי החיפוש הפכו לכלי כמעט היחידי המביא את קהל הגולשים אל האתרים השונים, באמצעות הקלדת מילות ביטוי. גולשים הנכנסים לאתר שלנו המשמעות היא לקוחות פוטנציאלים עבורנו. קידום אתרים אורגני הנעשה על ידי מקדם אתרים מומחה הינו כלי חשוב להביא תנועה אל האתר שלנו.

קידום אתרים אורגני הינה פעולה המביאה את האתר להופיע בראש תוצאות מנועי החיפוש בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות לאתר באופן ידני. קידום אתרים אורגני כולל מספר פעולות. ראשית על מנת ליצור קידום אתרים אורגני חייבים להבין כיצד מנועי החיפוש פועלים, מהם האמצעים שיש ברשותנו לקדם את האתר כגון אופטימיזציה לאתר, מילות מפתח ועוד.

גוגל הסורק את האתרים הקיימים מדרג אותם לפי הפרמטרים שונים כגון רלוונטיות למילות החיפוש, וותק של האתר, הדירוג (Page Rank) של האתר, קישורים המצביעים על האתר ועוד. חלק מהפרמטרים ידועים אך רובם בגדר סוד של גוגל. כל אחד מהפרמטרים משפיע על הליך קידום אתרים אורגני. הפרמטרים הידועים שעל פיהם גוגל מדרג את האתרים הם:
דירוג האתר – פרמטר שגוגל פיתח בו לכל אתר יש את הדירוג שלו מ – 1 ועד 10. הדירוג נקבע לפי פרמטרים שונים כגון וותק האתר, קישורים שאליו הוא מצביע ועוד.
וותק האתר – מאפיין חשוב בהליך קידום אתרים אורגני הוא וותק האתר.
תוכן ומילות מפתח – גוגל סורק את האתרים השונים הוא קובע את הרלוונטיות שלהם על פי התוכן הקיים בהם, תוכן הכולל מילות מפתח בצפיפות , עדכן האתר.
תנועת הגולשים – גוגל בודק מעבר לתוכן ומבנה האתר גם את תנועת הגולשים בכל אתר, מהי כמות הדפים שנצפתה, כמה זמן שהו הגולשים באתר, באיזו דרך נכנסו הגולשים לאתר וכדומה.
תגיות מטא – תגיות מטא הינו שורות קוד של כל עמוד, המהווים עבור הרובוטים של גוגל מידע על האתר.
קישורים – אחד המרכיבים החשובים בהליך קידום אתרים אורגני הוא החלפת קישורים. ניתן לחלק זאת לקישורים פנימיים המפנים בין דפי האתר, המבטיחים כי הרובוטים של גוגל יסרקו את כל דפי האתר. קישורים חיצוניים המהווים הצבעת אמון באתר, ככל שיש יותר קישורים איכותיים כך הדירוג במנועי החיפוש יעלה.

קידום אתרים אורגני הינו הליך ארוך שיכול לקחת בין חצי שנה לשנה לפחות, גם לאחר השגת התוצאות הרצויות יש להמשיך ולשמור על המיקומים שהושגו. קידום אתרים אורגני כולל מספר פעולות המסייע לאתר להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.

חשוב להבדיל בין קידום אתרים אורגני לבין קידום אתרים ממומן. אם נסתכל על דף התוצאות של גוגל. מצד ימין יופיע תוצאות קידום אתרים אורגני ומצד שמאל של הדף רשום קישורים ממומנים הכולל קידום אתרים ממומן. המשמעות היא תשלום עבור כל הקלקה, המפרסמים משלמים עבור הופעתם בראש תוצאות החיפוש סכום כסף עבור כל הקלקה על הקישור .

קידום אתרים אורגני הינו הליך ארוך הלוקח זמן, יש המשלבים בתחילת הדרך קידום אתרים אורגני עם קידום אתרים ממומן. המשמעות היא שגם כאשר האתר חדש וממוקם בדפים האחוריים של גוגל, באמצעות קידום אתרים ממומן הוא יכול לזכות לחשיפה בדפים הראשונים של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים