עיצוב אתרים

מה גורם לגולשים להישאר באתר, האם זה מה שהם חיפשו? האם זהו עיצוב האתר שגרם להם להישאר או שאין תשובה חד משמעית. תצוגה נכונה של האתר הוא מכלול של פריטים החל מתוכן רלוונטי, עיצוב נכון ונעים לעין וכמובן גם סדר וארגון של הדפים. להלן מאמר שיעסוק בעיצוב אתרים, מה נכון לעשות ומה לא. כולנו חולמים על אתר שיוצר מכירות ללא הפסקה ומאפשר לנו להתרכז בלקוחות ולא בשיווק העסק. ישנם מספר אלמנטים שיהפכו את האתר למוכר אך מדובר במשימה לא קלה

עיצוב אתרים

יופי ואסתטיקה מושפעים מרקע, אופנה וטעם אישי. בתחום עיצוב אתרים חשוב לנו לעצב אתר שימשוך את הגולשים אליו ויגרום להם להישאר. פעמים רבות ששואלים את הלקוחות למה בחרו את זה ולא אחר, קשה היה להם לשים את האצבע מה בדיוק משך אותם לאתר. כיום הגישה היא ליצור אתרים פשוטים, אך גם צבעוניים ומושכים אך לא עמוסים בעיצוב או במלל. המטרה היא ליצור דפים שהגולש שמגיע אליהם ימצא את מבוקשו בקלות. ההנחה היא שגולש שאינו מוצא את שחיפש יעזוב את האתר במהירות. לכן חשוב לרשום כותרות ברורות וצבעוניות שיבלטו לגולש. בדף הבית יש להכניס את נושאי האתר בצורה ברורה, כגון קוביות עם תקציר המסביר על הדף וקישור לדף הרלוונטי. הקו המוביל הוא שדף הבית יהיה מרווח עד כמה שניתן וברור לגולש, לכן חשוב לבחור מה אנו רוצים לשים בדף זה.

נושא חשוב שיש לקחת היום בחשבון שהאתר מותאם לטאבלטים ולטלפונים הסוללריים הנקראים אתרים רספונסיבים. יותר ויותר גולשים בוחרים לגלוש מהנייד או מטאבלט. אתרים המותאמים לסלולר ייהנו מחשיפה גדולה יותר.

 

עיצוב-אתרים להעביר את המסר

בעת בניית אתר חשבו על העברת המסר השיווקי בצורה תמציתית, למשל, אם האתר עוסק בשירותי אחסון, רשמו בדף הבית על היתרונות של אחסון בחברה שלכם, רשמו על סוגי האחסון ואפשרויות הקיימות ולא לספר בדף הבית אודות החברה. חשוב שהשירותים שאתם נותנים יבלטו. המטרה היא להבדיל בדף הבית למה שחשוב ורלוונטי ומה יכול להימצא בדפים הפנימיים של האתר ואינם רלוונטיים לדף הבית.

עיצוב נכון של האתר מבחינת בחירה של צבעים מתאימים יחד עם מבנה נכון של האתר יביאו את הגולשים להישאר באתר ולחפש את מבוקשם.

עיצוב אתר הוא חלק בלתי נפרד מההשפעה על הגולש ולכן חשוב להשקיע בכך ולא לזלזל.

השקיעו בסליידר עם תמונות מותאמות, בגלריה תמונות אם ניתן, הקפידו על כותרות ותתי כותרות בדפים, חשבו על מבנה אתר נכון שהסרגל העליון יכלול את המוצרים או השירותים שהנכם נותנים ודפים פנימיים על הסברים או הרחבת הידע לגולשים.

הקפידו לא להעמיס על דף הבית מלל רב, ניתן להסתפק בכותרת עם מלל קצר והפנייה לדף הרלוונטי. אין ספק שתמונות תורמות, אך חשוב שהתמונות יהיו נעימות ויעבירו מסר חיובי.