כתיבת תוכן

כתיבת תוכן הוא חלק חשוב ומשמעותי בתחום קידום אתרים. תוכן באתר מסייע לגולשים ללמוד על המוצר או השירות, מאפשר להם לקבל מידע בכל תחום ובצורה מעמיקה, ללמוד ועוד. כתיבת תוכן לאתר ומחוצה לו יסייע לכם להשיג לקוחות פוטנציאליים חדשים. עם זאת כתיבת תוכן היא משימה לא פשוטה הדורשת זמן, מחשבה והמון עבודה.

מאמר זה עוסק בכללים לכתיבת תוכן איכותי, איך ניגשים לכתיבת מאמר לאינטרנט, אילו דגשים יש לשים לב בעת כתיבת תוכן לאינטרנט ומה אסור לעשות.

השלב הראשון בכתיבת מאמר לאינטרנט הוא להחליט מהו הנושא עליו אתם רוצים לרשום. חשוב לבחור נושא ספציפי ולכתוב עליו בצורה מעמיקה, חשוב לפני שאתם מתחילים לכתוב לרשום לפניכם את נושאי הכתיבה. אם הינכם מתקשים על מה לכתוב תוכלו לבדוק באתרים מתחרים על מנת לבדוק מהו התוכן הנמצא שם וכיצד תוכלו לבדל את עצמכם מאתרים אחרים. שימו לב שגוגל אוהב תוכן חדש שלא רשמו עליו, כגון חדשות בתחום, אין צורך להמציא את הגלגל, אך נסו לחדש במאמר שלכם מהתוכן הקיים באתרים חדשים.

כתיבת תוכן לאתרים – כללים
כתיבת תוכן באינטרנט היא כתיבה בעלת מאפיינים ייחודיים. כתיבת תוכן לאתר מתחילה ראשית בבחינה איזה תוכן יתאים לאתר ומהי המטרה בתוכן הנכתב. חשוב לכתוב תוכן המבדיל אותך מהמתחרים שלך. לא פעם תוכן התורם לגולשים כגון: כיצד לבנות פרקט לבד או מידע שימושי לגולש הופכים אותך למומחה בתחומך.

באם מדובר בתוכן לאתר חשוב ראשית לבנות תרשים זרימה של האתר. תרשים זרימה יכלול אילו דפים יהיו באתר, ואיזה תוכן יהיה בכל דף. הדפים הראשונים הם הדפים החשובים וחשוב שיכילו מידע הרלוונטי לגולש. דפים פנימיים תוכלו להוסיף תוכן הקשור בתחום.

כתיבת תוכן ומילות מפתח
כתיבת תוכן באינטרנט חייבת להכיל את מילות המפתח של התחום בו עוסק האתר. חשוב לערוך מחקר מילות מפתח. חשוב לדרג את המילים לפי סדר חשיבותם והתחרות של אותן מילים. מילות מפתח חשובות יש לשים בדפים הראשונים והחשובים באתר. ומילות חיפוש שפחות חשוב ניתן לשים בדפים פנימיים.

מילות מפתח תורמות לקידום האתר. גוגל סורק את הדפים ולפי צפיפות המילים קובע את הרלוונטיות של התוכן למילות החיפוש המתאימות עם זאת שימוש מוגזם של ביטויי מפתח עלול להשיג את התוצאה ההפוכה, גוגל עלול לחשוד שמדובר בספאם והתוצאה היא הרחקת האתר מתוצאות החיפוש. פיזור של מילות מפתח בפסקאות השונות עד כמה שניתן, הדגש הוא על מילות מפתח שיופיעו בפסקה הראשונה והפסקה האחרונה. הקפידו על זרימה שוטפת של הטקסט חשבו על הגולשים שקוראים את התוכן ולא רק על גוגל.

חשוב לרשום כותרת לעמוד, רשמו בפסקאות קצרות, מומלץ להכניס כותרות משנה, כותרת המשנה חייבת להיות תמציתית, אטרקטיביות ומתארת את הפסקה. רשמו כותרות משנה המושכות את העין וגורמות לעניין אצל הגולש להמשיך לקרוא. כתבו את התוכן בצורה נעימה וחלקה. כתבו פסקאות קצרות ולא ארוכות ומייגעות. בדקו שאינכם חוזרים על עצמכם.

חשוב לכתוב חומר מקורי, אין להעתיק חומר. גוגל אינו רואה זאת בעין יפה ועלול להעניש את האתר ולהרחיקו ממנוע החיפוש. חשוב לכתוב תוכן איכותי, גם כאשר מדובר בתוכן מכוון קידום אתרים יש לזכור כי אנו פונים אל הגולשים. כתיבת תוכן איכותי וזורם ימשוך את הגולשים לקרוא באתר ולפעול לשם מכירה או יצירת קשר.

יש הטוענים כי יש חשיבות לאורך המאמר, יש המקפידים לרשום מאמר בגודל של לפחות 250 מילים ויש שרושמים לפחות 400 מילה. למעשה מבחינת גוגל אין חשיבות לאורך המאמר, כל מקרה לגופו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *