ארגז החול

אפקט ארגז החול הינה תופעה הידועה בקרב חברות בניית אתרים וחברות קידום אתרים, אפקט החול הינה תופעה בה אתרים חדשים נעלמים מתוצאות החיפוש לפי חיפוש מילות מפתח, אתרים אלו נמצאים בדפים האחוריים של מנועי החיפוש ובעיקר גוגל. אפקט ארגז החול החל משנת 2004, אתרים חדשים נעלמו מתוצאות החיפוש, בעוד שכתיבת כתובת האתר תעלה את האתר. המשמעות של אפקט ארגז החול הוא שהאתר יכול להעלם מתוצאות החיפוש בין חודשיים ועד שנה.
אפקט ארגז החול מופעלת על אתרים חדשים הכוללים דומיין חדש, ישנם מקרים שאפקט ארגז החול קורה גם לאתרים וותיקים שהיו רדומים לתקופת מה ועלו חזרה לאוויר.

אפקט ארגז החול מיתוס או מציאות, גוגל לעולם לא הכירה או הודתה בתופעה זו. למעשה אפקט ארגז החול הינו סוג של פילטר שגוגל מבצעת המשמעות היא כי אתרים חדשים נעלמים מתוצאות החיפוש במטרה מכוונת עד שאתרים אלו יוכיחו עצמם כי אינם אתרי ספאם. פילטר זה אינו מושפע מאופטימיזציה שנעשתה לאתר, כמות הקישורים או התוכן הכתוב. המשמעות של פילטר ארגז החול הוא למנוע מאתרים חדשים לקבל דירוגים בצורה מיידית.

מהו אפקט ארגז החול

אפקט ארגז החול התגלה לערך בשנת 2004 כאשר אתרים שקודמו נעלמו מתוצאות החיפוש לאחר שזכו למיקומים טובים. ההנחה כי גוגל פועל בשיטה זו על מנת למנוע מאתרי ספאם ליהנות מחשיפה מלאה. גוגל שאנדקס תרים במהירות הביא לכך שאתרי ספאם קודמו בצורה שאינה אתית וזכו לחשיפה מלאה שהביאה לרווחים, מתוך הנחה שעד שגוגל יעלה על הקידום האפור ויעניש את האתר, האתר יביא את הרווחים ממנו. שיטה זו הביאה לכך שאתרים חדשים נכנסים לתקופת מבחן בה הם צריכים להוכיח כי האתר אינו אתר ספאם.

בניית אתרים ואפקט ארגז החול

אתרים חדשים המעוניינים בקידום האתר פונים לחברות קידום אתרים, אך בפועל במקום שהאתר יקודם, בעלי האתרים רואים כי האתר נעלם מדפי התוצאות. הדרכים לעקוף את שיטת אפקט החול מתחיל עוד בהליך בניית אתרים. שיטה אחת לנסות להימנע מאפקט החול הוא לקנות דומיין קיים. שיטה אחרת לעקוף את ארגז החול הוא להתחיל מתחיל הליך בניית אתרים לקשר את הדומיין לשרת אחסון לרשום שנים שלושה דפים ולעלות את האתר. המשמעות היא שעד שהאתר יבנה בצורה מלאה יעברו חודש חודשיים, דבר שיכול לקצר את זמן שהות האתר בארגז החול. בעת עליית האתר עם שני דפים מומלץ לקדם אותו כבר בתחילת הדרך על מילות מפתח לא תחרותיות ולבנות קישורים נכנסים מאתרים וותיקים. לאחר שהאתר יוצא מארגז החול ניתן לעדכן את האתר החדש וליהנות מחשיפה מהרגע הראשון.

קידום אתרים ואפקט החול

קידום אתרים משמעו להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש, אך לא פעם אתרים חדשים נכנסים לארגז החול. קידום אתרים הנעשה בצורה בירה מבלי לפוצץ את האתר בקישורים נכנסים. חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר וכתיבת תוכן במטרה שגוגל יבחין בתוכן הרלוונטי לגולש. ההנחה היא כי אתר המקודם בצורה נכונה עם תוכן איכותי הרלוונטי לגולש לא יושלך לארגז החול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *